duminică, 6 martie 2011

GENEVA 2011: Top 5 "ciudăţenii" de la Salonul Auto

Salonul Auto de la Geneva nu a atras doar prin forme şi concepte fanteziste, ci şi prin unele idei puse inedit în practică. Iată care au fost "ciudaţii" de la Geneva!

Aşa cum se întâmplă la fiecare mare salon mondial, Geneva 2011 a venit şi cu o serie de modele şi idei ceva mai trăznite care - deşi se încadrează în linia actuală - nu ar fi putut fi imaginate nici măcar în cărţile SF acum 10 ani. Vorbim de modele şi de apariţii atât de diferite de ceea ce constructorii respectivi prezentau până acum, încât peisajul contemporan poate fi numit fără probleme unul colorat.

1. NOUA GAMĂ LANCIA - Începem abrupt. În virtutea colaborării dintre Grupul Fiat şi Chrysler Group, oamenii care conduc cele două mari companii au decis ca modelele americane ale mărcii Chrysler să nu mai vină în Europa decât sub sigla Lancia. Astfel s-au născut noile Lancia Thema (o versiune adaptată a cunoscutului Chrysler 300C), Lancia Flavia (preluarea fără menajamante a nou-lansatului Chrysler 200, înlocuitorul lui Sebring) sau Lancia Voyager, model care a rămas cu numele original, deşi marca şi logo-ul s-au schimbat. Cireaşa de pe tort este noul Fiat Freemont, un hibrid vizual între identitatea Fiat şi un Dodge Journey. Un lucru e cert: modelele italiene cu faţă americană sunt cel puţin amuzante.

2. ROLLS-ROYCE PHANTOM ELECTRIC - Deocamdată e doar un concept şi se numeşte oficial 102 EX, însă nu ştim niciodată ce vor crea capetele luminate din fruntea constructorului britanic. Oficialii mărcii spun că studiază piaţa, şi nimeni nu le poate spune că nu fac bine, din moment ce valul actual al industriei ne arată că modelele electrice trag de ele pentru a deveni un trend. Ce îl face pe 102 EX neobişnuit? Masa imensă. De obicei, producătorii auto mizează pe modele electrice cât mai mici, pentru a putea să obţină o autonomie ridicată. La Rolls, lipsa unor maşini de oraş îşi spune cuvântul, iar Phantom-ul electric arată ca un Gulliver în Ţara Piticilor. Un Gulliver ceva mai gras, evident.

3. FERRARI FF - Până şi Ferrari poate să facă parte din lista apariţiilor insolite de la un salon auto. Dacă aveam impresia că primul model care iese din sfera clasică a celor de la Ferarri va fi un hibrid, italienii ne arată că ne-am înşelat. Noul Ferrari FF este atât de anti-retro (vorba celor de la Citroen), încât nu găsim în întreaga istorie a mărcii un model de serie cu tracţiune integrală şi cu patru locuri. Evident, clienţi se vor găsi, nu asta e problema, doar că unele mărci par că renunţă mult prea uşor la imaginea formată cu greu de-a lungul istoriei de dragul unor soluţii populare. Punem pariu că nu mai avem mult şi vom vedea pe străzi un Ferrari diesel?

4. PEUGEOT 908 HYBRID4 LE MANS - După ce au acaparat lupta din Cursa de 24 de ore de la Le Mans cu tehnologiile diesel, Audi şi Peugeot aşteptau, fiecare, un nou pas al adversarului pentru a şti pe ce drum s-o ia în continuare. Ei bine, primii care au făcut un astfel de pas sunt cei de la Peugeot, care au creat o versiune diesel-hibridă a prototipului 908. Deşi poate părea un moft, Peugeot spune că maşina va fi gata de teste în preajma celebrei curse de anduranţă de la Le Mans, deci suntem aproape de a asista la o nouă revoluţie în acest domeniu. Evident, Porsche au fost primii care au aliniat un hibrid în competiţiile de motorsport (modelul 918 RSR), dar Peugeot va fi primul constructor care face asta cu un model diesel-electric şi într-o competiţie de anvergura celei de la Le Mans.

5. PORSCHE PANAMERA S HYBRID - Porsche Panamera în versiune hibridă se înscrie în linia neobişnuită pe care am descris-o mai sus în cazul lui Ferrari FF. Este evident că Porsche caută să-şi îmbunătăţească media emisiilor gamei, doar că, în cazul mărcii germane, este vorba de un dublu impact din punctul de vedere al aspectului neobişnuit. În primul rând, vorbim de Panamera - un model care nu are legătură cu istoria Porsche decât prin siglă, iar în al doilea rând vorbim de un Panamera hibrid, o soluţie pe care acum câţiva ani n-o visau puriştii Porsche nici măcar în coşmaruri. Normal, lumea s-a obişnuit de mult cu ideea (mai precis de la lansarea lui Cayenne S Hybrid, suvenită exact acum un an la Geneva), iar tot peisajul a primit între timp o nuanţă normală care ascunde din imperfecţiunile reale şi logice ale unor soluţii de acest tip.

Sursa : www.automarket.ro

Şoc în Ghencea: Steaua - FC Braşov 0-3 şi Becali cere demisia lui Lăcătuş!

Şoc în Ghencea. FC Braşov a învins Steaua cu scorul de 3-0! Gigi Becali nu a suportat umilinţa şi a plecat de la stadion după prima reuşită a "stegarilor". Suporterii au cerut atât demisia lui Lăcătuş, cât şi pe cea a lui Gigi Becali şi i-au luat pe jucători la ţintă cu bulgări. Scene incredibile au fost la final. Jucătorii, în frunte cu MM Stoica, le-au cerut scuze fanilor în genunchi în faţa peluzei, iar Lăcătuş a anunţat că nu demisionează.


Lovitură de teatru în Ghencea. Steaua a pierdut cu scor de neprezentare, 0-3, în faţa Braşovului şi nu mai poate emite pretenţii la lupta pentru titlu în acest sezon. Braşovenii îşi avertizaseră adversarii în legătură cu meciul din Ghencea, dar steliştii se pare că au luat în calcul doar atenţionarea meteo şi au plătit scump desconsiderarea adversarului. Era minutul 31, când Marian Cristescu marca un eurogol, lob peste Tătăruşanu.

Gigi Becali parcă anticipa dezastrul şi părăsea furios stadionul, anunţând că Marius Lăcătuş va fi demis dacă va pierde meciul.

"Cred că Lăcătuş va pleca! Ne strângem mâna şi va rămane Caramarin! Fanii l-au huduit! Au aruncat cu bulgări după el. De ce nu face schimbare în minutul 15, dacă vede că echipa nu merge? De ce să-l mai ţin? Cred că, dacă pierde cu Braşov, Lăcătuş nu mai stă", a declarat Gigi Becali la gsptv.

"Două piese schimbă tot mecanismul echipei. Dică şi Burdujan nu joacă nimic. N-au ce căuta în teren. Dar nu e vina lor, e vina antrenorului, că-i ţine în teren. Tot el m-a pus să-l aduc pe Burdujan la echipă şi uite cum joacă", a mai spus Becali.

În timp ce finanţatorul dădea declaraţii în parcare, FC Braşov se distanţa la două goluri. Teicşeira a prins un şut-bombă din lateral, iar mingea s-a strecurat în poartă chiar la vinclul din stânga lui Tătăruşanu.

Suporterii nu înţeleg ce se întâmplă şi încep să-şi ia vedetele la ţintă cu bulgări. Se cere demisia lui Becali şi se scandează numele lui Lăcătuş. Tehnicianul Stelei mută la pauză, dar tot braşovenii marchează. La 3-0 pentru oaspeţi, steliştii au riscat, dar braşovenii au replicat pe contraatac şi Galamaz a fost nevoit să faulteze pentru a evita un 0-4.

A luat cartonaş roşu, astfel că Steaua a evoluat până la final în inferioritate numerică, fără să ameninţe nici măcar o dată periculos poarta adeversă.

Gigi Becali s-a dezlănţuit la adresa lui Lucian Burdujan după ce acesta a greşit foarte mult în jocul echipei cu FC Braşov şi chiar a contribuit decisiv la golul al doilea al "stegarilor".

"N-ai un şut pe poartă, n-ai un corner toată repriza... Cum se poate asta?! La fotbal, o piesă poate să strice angrenajul. Două piese îl distrug. Burdujan strică, a făcut ceva? Budurjan a distrus tot, a distrus toată banda! Tot ce a primit a dat la adversar! Iar la finalizare se distrează Dică.

Eu nu-l ştiam pe Burdujan ăsta. Dacă eşti antrenor bun şi vezi că greşeşte pasele, că nu poate să joace la Steaua, îl schimbi! Acum ne-am curăţat! Dacă era doar 0-1 tot se mai putea face ceva. El nu vine deloc în spate, zici că e Rockefeller la New York. Eu l-am luat pe Dică pentru a lega vestiarul, pentru atmosferă. La Dică şi Burdujan e toată cheia, acolo s-a stricat totul. Porumboiu a râs când a aflat că-l vreau pe Burdujan. Lăcătuş l-a vrut! Ce, eu ştiam cine e Burdujan?! Am dat atâţia bani pe Maicon ca să stea pe margine? ", a mai spus Becali.

La conferinţa de presă, Marius Lăcătuş a anunţat că nu demisionează şi că Steaua încă poate ocupa locul doi în Liga 1, care duce în Champions League.